
- stratka
- 18 února, 2025
- 6:00 am
- No Comments
Tištěné letáky jsou pro spotřebitele vyhledávaným a důležitým nákupním rádcem i v dnešním online světě. Jejich snadná dostupnost, přehlednost a praktická využitelnost při nákupu je něco, co nelze zcela nahradit např. mobilními aplikacemi obchodních řetězců. Velký zájem spotřebitelů o letáky dokládá i skutečnost, že odpíračů reklamy, tedy lidí, kteří nechtějí letáky ve svých schránkách, je pouze okolo 15 %. Potvrzují to naše data z lokalit, kde roznášíme tištěné materiály.
Prozkoumejte s námi, proč stále stojí za to sledovat tištěné letáky a proč zůstávají oblíbenou formou nabídky zboží a služeb obchodníků, ale i důležitým komunikačním kanálem lokálních živnostníků nebo třeba lékařů.
Tištěné letáky pokrývají širokou škálu témat a účelů. Nejsou to jen tradiční velké řetězce a obchodníci, se kterými máme letáky nejčastěji spojeny. Pomocí tištěných letáků komunikují města a obce, které své občany informují o důležitých záležitostech. Lékaři zvou touto formou seniory na lékařské prohlídky nebo jim poskytují cenné zdravotní rady a informace. Letáky také informují o kulturních či sportovních událostech nebo zajímavých turistických místech v určité oblasti. Využívají je i nadace, charitativní a neziskové organizace, které propagují dobročinné akce, veřejné sbírky apod. Pro mnohé seniory, sociálně slabé a obecně domácnosti bez přístupu k výpočetní technice jsou letáky často jediným informačním zdrojem.
Distribuce letáků do konkrétních oblastí pomocí nástrojů geomarketingu umožňuje zákazníkům získat informace o produktech a službách, které jsou relevantní pro okolí jejich bydliště. To pro ně může být mnohem významnější než informace z obecných reklam. Například velké obchodní řetězce pravidelně vyhodnocují, ve kterých regionech je specifická poptávka, která v jiných částech republiky chybí. Na základě toho pak do letáku zařadí nabídku konkrétních produktů či služeb.
Spotřebitelé nemusí investovat čas ani úsilí do hledání informací. Tištěné letáky většinou najdou ve vlastní schránce nebo si je mohou vzít na prodejně. Není potřeba vlastnit elektronické zařízení, být připojen na internetu, ani nabídky cíleně vyhledávat – tištěný leták si zákazníky v podstatě „najde sám“. Můžete se takto dozvědět např. o službách lokálních řemeslníků nebo produktech farmářů, kteří neinzerují svou nabídku online.
Letáky jsou obvykle řazeny do jasných sekcí, což usnadňuje spotřebitelům procházení nabízených produktů a služeb. Tato struktura pomáhá rychleji nalézt informace, které je zajímají, a minimalizuje ztrátu času při hledání konkrétních položek. Přehlednost letáků umožňuje spotřebitelům výrazně
snadněji porovnávat nabízené produkty a jejich ceny. To může vést k informovanějším rozhodnutím při nákupu. V průzkumech společnosti STEM/MARK z let 2022 i 2023 spotřebitelé označili tištěné letáky za nejpřehlednější médium s informacemi o nabídkách obchodníků. Online letáky a zejména mobilní aplikace dopadly z hlediska přehlednosti mnohem hůře.
Hledání slev, ale i nových produktů či sezónních nabídek v letácích dává spotřebitelům širší možnosti nákupu. Nejzajímavější nabídky navíc nemusejí být okamžitě zřejmé. Díky aktivnímu hledání nových produktů a pozornému prozkoumávání letáků lze objevit nové produkty nebo služby, které by spotřebitelé jinak mohli přehlédnout. Nebo v letáku objeví výhodnou akci v některé z blízkých prodejen a ušetří si daleké cestování za nákupem.
Pravidelné vydávání letáků, zejména obchodních řetězců, umožňuje spotřebitelům lépe plánovat nákupy. Pokud víme, kdy obchod rozesílá nové letáky, můžeme se lépe připravit a počkat na vhodný okamžik, když jsou nabídky nejvýhodnější. Povědomí o sezónních nebo časově omezených nabídkách může domácnostem ušetřit nemalé finanční prostředky. Nemusí ale jít nutně o nabídky prodejců, konkrétní termíny jsou důležité třeba i u radničních zpravodajů, které pravidelně informují o dění v blízkosti bydliště.
Tištěný leták lze také využít jako praktickou pomůcku během nákupu. Mnozí spotřebitelé si v letácích označují výhodné nabídky, ať už podtržením, obkroužením nebo jiným způsobem. Takový leták může fakticky nahradit nákupní seznam či poznámkový blok a ušetřit čas při vypisování položek na papír či do mobilního telefonu. Další výhodou využívání letáků během nákupu může být i lepší vizuální orientace a hledání konkrétních produktů na prodejně. To opět přináší časovou úsporu a jak dobře víme, čas jsou peníze.
Zjistěte, proč jsou letáky stále oblíbeným zdrojem informací i v digitální době.
Náš provozní ředitel Adam Kotík sdílí v rozhovoru tipy na vedení a motivaci týmu.
Opřete se o silného partnera pro vaše marketingové kampaně.
Zajistíme, aby se o vás vědělo.
Jsme tady pro vás a víme, jak na to.
Odebírejte náš zpravodaj a buďte informovaní jako první o novinkách na letákovém trhu.
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
Analytika | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pluginem GDPR Cookie Consent. Soubor cookie se používá k uložení souhlasu uživatele s používáním souborů cookie v kategorii „Analytika“. |
Funkční | 11 měsíců | Soubor cookie je nastaven na základě souhlasu s cookie GDPR k zaznamenání souhlasu uživatele pro soubory cookie v kategorii „Funkční“. |
Nezbytné | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pluginem GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k uložení souhlasu uživatele s cookies v kategorii „Nezbytné“. |
Ostatní | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie se používá k uložení souhlasu uživatele s cookies v kategorii „Jiné. |
Výkon | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie se používá k uložení souhlasu uživatele s cookies v kategorii „Výkon“. |
Zhlédnuto | 11 měsíců | Soubor cookie je nastaven pluginem GDPR Cookie Consent a používá se k uložení, zda uživatel souhlasil nebo nesouhlasil s používáním souborů cookie. Neukládá žádné osobní údaje. |