Kontakt

Kontaktujte nás
Po – Čt 8:00 – 15:30

+420 800 888 558​

Kontakt
Hledat

Zjistěte, proč jsou letáky stále oblíbeným zdrojem informací i v digitální době.

Vyplatí se sledovat tištěné letáky i v dnešní online době?

Tištěné letáky jsou pro spotřebitele vyhledávaným a důležitým nákupním rádcem i v dnešním online světě. Jejich snadná dostupnost, přehlednost a praktická využitelnost při nákupu je něco, co nelze zcela nahradit např. mobilními aplikacemi obchodních řetězců. Velký zájem spotřebitelů o letáky dokládá i skutečnost, že odpíračů reklamy, tedy lidí, kteří nechtějí letáky ve svých schránkách, je pouze okolo 15 %. Potvrzují to naše data z lokalit, kde roznášíme tištěné materiály.

Prozkoumejte s námi, proč stále stojí za to sledovat tištěné letáky a proč zůstávají oblíbenou formou nabídky zboží a služeb obchodníků, ale i důležitým komunikačním kanálem lokálních živnostníků nebo třeba lékařů.

Tištěné letáky informují nejen o levných potravinách

Tištěné letáky pokrývají širokou škálu témat a účelů. Nejsou to jen tradiční velké řetězce a obchodníci, se kterými máme letáky nejčastěji spojeny. Po­mocí tištěných letáků komunikují města a obce, které své občany informují o důležitých záležitostech. Lékaři zvou touto formou seniory na lékařské prohlídky nebo jim poskytují cenné zdravotní rady a informace. Letáky také informují o kulturních či sportovních událostech nebo zajímavých turistických místech v určité oblasti. Využívají je i nadace, charitativní a neziskové organi­zace, které propagují dobročinné akce, veřejné sbírky apod. Pro mnohé se­niory, sociálně slabé a obecně domácnosti bez přístupu k výpočetní technice jsou letáky často jediným informačním zdrojem.

Leták vám pomůže zjistit, co zajímavého lze koupit či navštívit v okolí vašeho bydliště

Distribuce letáků do konkrétních oblastí pomocí nástrojů geomarketingu umožňuje zákazníkům získat informace o produktech a službách, které jsou relevantní pro okolí jejich bydliště. To pro ně může být mnohem významnější než informace z obecných reklam. Například velké obchodní řetězce pravidelně vyhodnocují, ve kterých regionech je specifická poptávka, která v jiných částech republiky chybí. Na základě toho pak do letáku zařadí nabíd­ku konkrétních produktů či služeb.

Tištěný leták je snadno dostupný

Spotřebitelé nemusí investovat čas ani úsilí do hledání informací. Tištěné letáky většinou najdou ve vlastní schránce nebo si je mohou vzít na prodejně. Není potřeba vlastnit elektronické zařízení, být připojen na internetu, ani nabídky cíleně vyhledávat – tištěný leták si zákazníky v podstatě „najde sám“. Můžete se takto dozvědět např. o službách lokálních řemeslníků nebo pro­duktech farmářů, kteří neinzerují svou nabídku online.

Přehlednost tištěných letáků usnadňuje nakupování

Letáky jsou obvykle řazeny do jasných sekcí, což usnadňuje spotřebitelům procházení nabízených produktů a služeb. Tato struktura pomáhá rychleji nalézt informace, které je zajímají, a minimalizuje ztrátu času při hledání konkrétních položek. Přehlednost letáků umožňuje spotřebitelům výrazně

 

snadněji porovnávat nabízené produkty a jejich ceny. To může vést k informovanějším rozhodnutím při nákupu. V průzkumech společnosti STEM/MARK z let 2022 i 2023 spotřebitelé označili tištěné letáky za nejpřehlednější médium s informacemi o nabídkách obchodníků. Online letáky a zejména mobilní aplikace dopadly z hlediska přehlednosti mnohem hůře.

Letáky šetří váš čas i peníze

Hledání slev, ale i nových produktů či sezónních nabídek v letácích dává spotřebitelům širší možnosti nákupu. Nejzajímavější nabídky navíc nemusejí být okamžitě zřejmé. Díky aktivnímu hledání nových produktů a pozorné­mu prozkoumávání letáků lze objevit nové produkty nebo služby, které by spotřebitelé jinak mohli přehlédnout. Nebo v letáku objeví výhodnou akci v některé z blízkých prodejen a ušetří si daleké cestování za nákupem.

Díky tištěným letákům vám nic neunikne

Pravidelné vydávání letáků, zejména obchodních řetězců, umožňuje spotřebitelům lépe plánovat nákupy. Pokud víme, kdy obchod rozesílá nové letáky, můžeme se lépe připravit a počkat na vhodný okamžik, když jsou nabídky nejvýhodnější. Povědomí o sezónních nebo časově omezených nabídkách může domácnostem ušetřit nemalé finanční prostředky. Nemusí ale jít nutně o nabídky prodejců, konkrétní termíny jsou důležité třeba i u radničních zpravodajů, které pravidelně informují o dění v blízkosti bydliště.

Tištěný leták lze prakticky využít během nákupu

Tištěný leták lze také využít jako praktickou pomůcku během nákupu. Mnozí spotřebitelé si v letácích označují výhodné nabídky, ať už podtržením, obkroužením nebo jiným způsobem. Takový leták může fakticky nahradit nákupní seznam či poznámkový blok a ušetřit čas při vypisování položek na papír či do mobilního telefonu. Další výhodou využívání letáků během nákupu může být i lepší vizuální orientace a hledání konkrétních produktů na prodejně. To opět přináší časovou úsporu a jak dobře víme, čas jsou peníze.

image/svg+xml

Opřete se o silného partnera pro vaše marketingové kampaně.
Zajistíme, aby se o vás vědělo.
Jsme tady pro vás a víme, jak na to.

Newsletter

Odebírejte náš zpravodaj a buďte informovaní jako první o novinkách na letákovém trhu.