Locate your customers
With our exact targeting, your campaign will be more effective. Our experts can pinpoint specific target customer groups, optimal distribution areas or driving radius. With our extensive technical background and accurate data, you can save up to 50% of printing and distribution costs and increase the response rate of your campaign by a third. Our network is divided into small distribution sectors, which ensures precise customer targeting.
Geomarketing is a specific discipline that combines various data such as geographic, statistic and business data. It works with extensive information systems. Geomarketing is a very effective tool for the planning and implementation of marketing activities, it helps you reach your customers as well as engage new ones.
you save up to
díky zacílení až o
Benefits of geomarketing
Greater effectiveness
for your marketing activities thanks to accurate data
Target
your customer groups according to economic, regional or sociodemographic parameters
Save on
printing and distribution services thanks to precise customer targeting
Our geomarketing analysis is based on:
- geographic catchment area
- customer catchment area
- customer data analysis based on collected postcodes
- market analysis
- customer profiling
Note: Geomarketing analysis is very useful not just when a leaflet distribution plan is being designed, but also when you have your billboards installed and need to select locations where your customers would notice them.
Our sources
- ČSÚ (Czech statistical office) – address points, houses, residential buildings, households
- Life-style surveys
- Maps
- Microcensuses – further specification of population censuses data
- Our data collection
- Clients’ data
Why choose Česká distribuční?
The most effective segmentation
on the market for precise customer targeting
Interactive mapping
displays, reviews and effectively uses the data
Geomarketing department
with experts in the field
Oddělení geomarketingu
se špičkovými odborníky
Moderní technologie
díky kterým máme přehled o 4 milionech českých schránek
Modern technologies
provide updated information about 4 millions of mailboxes
Online CEDI system and Leaflet Self-Service
for your campaign planning
Alternate fulfillment
purchase our services in an alternate fulfillment scheme
We identify your customers
1. Purchasing power analysis
In regions you select, we analyze the purchasing power and business data.
2. Geotargeting
We identify your customers in a particular region, district, town and town district or according to postcodes.
3. Sociodemographic targeting
We define the sociodemographic characteristics of your customers (age, sex, education, type of family).
4. Economic parameters
We consider the economic background (purchasing power, unemployement, housing).
5. Customer catchment areas
We define customer catchment areas and the locations your customers usually drive from to buy your services or goods.
6. Competitive analysis
We help you map competitors and their activities in a given area.
7. Target group
Based on the data collected and analyzed, we locate your target customers.
8. Strategy
We apply the data to your marketing strategy and propose an effective campaign plan.
9. Recapitulation
Together with you, we evaluate the campaign and recommend next steps for your business success.
1. Analýza kupní síly
Ve vámi vybraných regionech provedeme analýzu kupní síly <a>a obchodních dat.
2. Geografické zacílení
Vytipujeme zákazníky dle krajů, okresů, obcí a jejich částí nebo dle PSČ.
3. Sociodemografické zacílení
Zákazníky rozklíčujeme podle sociodemografických vlastností (věk, pohlaví, vzdělání, typ rodiny).
4. Zacílení dle ekonomických parametrů
Dále selektujeme dle ekonomického zázemí zákazníků (kupní síla, nezaměstnanost, typ bydlení).
5. Spádovost
Určíme geometrickou i přirozenou spádovost a zanalyzujeme, odkud k vám zákazníci nejčastěji dojíždějí a jaké trasy volí.
6. Analýza konkurence
Pomůžeme vám zmapovat úroveň konkurence v okolí.
7. Cílová skupina
Všechny provedené analýzy spojíme a lokalizujeme tak vaši cílovou skupinu.
8. Strategie
Získaná data propojíme s vaší marketingovou strategií <a>a naplánujeme vám efektivní kampaň.
9. Vyhodnocení
Spolu s vámi kampaň vyhodnotíme a doporučíme vám to nejlepší pro váš byznys.
We are a sheltered work employer. How does it affect you, our clients?
- By purchasing our services, you can execute the terms of alternate fulfillment and meet the mandatory quotas for hiring people with disabilities.
- We take care of the administrative burden that comes with alternate fulfillment.
- You help create job opportunities for people with disabilities and thus, contribute to a beneficent project.
Zjistěte více o náhradním plnění
Jsme zaměstnavatelem na chráněném trhu práce. Co to pro vás znamená?
- Získáte možnost splnit díky náhradnímu plnění zákonnou povinnost zaměstnávat osoby se zdravotním postižením.
- Maximum administrativy spojené s procesem náhradního plnění vyřídíme za vás.
- Dáváte naším prostřednictvím práci lidem s hendikepem a pomáháte tak dobré věci.
Contact
geomarketing department
Jan Senohrábek
GEOMARKETING MANAGER
Contact form
Opřete se o silného partnera pro vaše marketingové kampaně.
Zajistíme, aby se o vás vědělo.
Jsme tady pro vás a víme, jak na to.
Odebírejte náš zpravodaj a buďte informovaní jako první o novinkách na letákovém trhu.