Vývoj trhu neadresné distribuce v ČR od roku 2020
I přes pandemii a krize si tištěné letáky stále udržují svou popularitu.
Obchodní řetězce před Památkou zesnulých lákají na slevy a nabízejí „dušičkový“ sortiment s průměrnou slevou 10 %. Oproti loňsku si připlatíme za svíčky v plastu i ve skle nebo za živé květiny, a to v řádech jednotek korun. Levněji naopak pořídíme umělé květinové vazby, kde se úspora pohybuje okolo 12 korun za kus. Vyplynulo to z analýzy akčních letáků sedmi největších obchodních řetězců, kterou zpracovala společnost Česká distribuční. Ta je součástí skupiny VLTAVA LABE MEDIA a zároveň největším distributorem tištěných letáků v České republice.
„Stejně jako loni jsme se v souvislosti s blížícími se Dušičkami rozhodli udělat analýzu nabídky v tištěných letácích. Obchodníci v tomto období lákají zejména na svíčky, květinové vazby a jiné živé i umělé dekorace. Uvedené produkty nabízejí s průměrnou slevou 10 %. Spotřebitelé mohou vybírat z velkého množství svíček, přičemž cenu ovlivňuje zejména použitý materiál či doba hoření. Svíčky v plastových kelímcích a kalíšcích jsou meziročně dražší o bezmála 10 % za kus, svíčky ve skle zdražily zhruba o pětinu. K mírnému navýšení průměrných akčních cen došlo také u živých květin. Přesně naopak je tomu v případě umělých květinových dekorací, které jsou meziročně levnější zhruba o 12 korun za kus,“ říká Jaroslav Staněk, obchodní ředitel České distribuční.
Zatímco spotřebitelé mají na výběr velké množství svíček, hřbitovních lamp či luceren, v případě květinových dekorací je nabídka omezenější. Stejně jako loni platí, že v letácích výrazně převažuje nabídka živých květin, nejčastěji chryzantém nebo vřesu, před umělými květinovými vazbami nebo věnci. Za živou květinovou dekoraci, zpravidla v květináči, před letošními Dušičkami zaplatíme zhruba 79 korun za kus, což je o 4 koruny více než loni. Průměrná akční cena umělé květinové vazby je 135 korun, tedy o 12 korun méně než před rokem. Vedle těchto produktů nabízejí obchodníci také dekorace spojené s Halloweenem.
I přes pandemii a krize si tištěné letáky stále udržují svou popularitu.
Zjistěte, jak papírenský průmysl podporuje recyklaci a udržitelnost v moderní době.
Podívejte se, jak naše personální strategie pomáhá překonávat výzvy a podporuje zaměstnávání osob se zdravotním postižením.
Opřete se o silného partnera pro vaše marketingové kampaně.
Zajistíme, aby se o vás vědělo.
Jsme tady pro vás a víme, jak na to.
Odebírejte náš zpravodaj a buďte informovaní jako první o novinkách na letákovém trhu.
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
Analytika | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pluginem GDPR Cookie Consent. Soubor cookie se používá k uložení souhlasu uživatele s používáním souborů cookie v kategorii „Analytika“. |
Funkční | 11 měsíců | Soubor cookie je nastaven na základě souhlasu s cookie GDPR k zaznamenání souhlasu uživatele pro soubory cookie v kategorii „Funkční“. |
Nezbytné | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pluginem GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k uložení souhlasu uživatele s cookies v kategorii „Nezbytné“. |
Ostatní | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie se používá k uložení souhlasu uživatele s cookies v kategorii „Jiné. |
Výkon | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie se používá k uložení souhlasu uživatele s cookies v kategorii „Výkon“. |
Zhlédnuto | 11 měsíců | Soubor cookie je nastaven pluginem GDPR Cookie Consent a používá se k uložení, zda uživatel souhlasil nebo nesouhlasil s používáním souborů cookie. Neukládá žádné osobní údaje. |