Analýza cen surovin na vánoční pečení
Máslo je dražší o více než 60 %, vejce o třetinu. Díky akčním letákům lze ušetřit až čtvrtinu výdajů.
Díky akčním letákům mohou spotřebitelé ušetřit až 15 % výdajů za „dušičkový sortiment“
V sobotu 2. listopadu si opět připomeneme Památku zesnulých neboli Dušičky. Jde o období tradičně spojené především s nákupem svíček či květinových dekorací. Obchodní řetězce letos „dušičkový“ sortiment nabízejí s průměrnou slevou 15 %, což je o 5 procentních bodů více než loni. Spotřebitelé si meziročně mírně připlatí za svíčky v plastu i ve skle. Ušetří naopak za živé květiny a zejména pak za umělé květinové vazby, kde se úspora pohybuje okolo 10 korun za kus. Vyplynulo to z analýzy akčních letáků sedmi největších obchodních řetězců, kterou zpracovala společnost Česká distribuční. Ta je součástí skupiny VLTAVA LABE MEDIA a zároveň největším distributorem tištěných letáků v České republice.
„Dušičky jsou pro mnoho Čechů významným obdobím a obchodníci to reflektují v pestré nabídce svíček a květinových dekorací. Zejména svíček je v akčních letácích na výběr opravdu velké množství. Přestože si za ně spotřebitelé oproti loňsku připlatí, jde pouze o nižší jednotky korun za kus. Při nákupu květinových dekorací, především těch umělých, naopak ušetří i 10 korun za kus. V každém případě se vyplatí sledovat akční letáky, díky nimž lze ušetřit až 15 % výdajů za dušičkový sortiment,“ říká Jaroslav Staněk, manažer marketingu a komunikace České distribuční.
I letos mohou spotřebitelé v akčních letácích najít velký výběr svíček, hřbitovních lamp či luceren s různými motivy. Jejich cenu ovlivňuje zejména použitý materiál či doba hoření. Svíčky v plastových kelímcích či kalíšcích lze pořídit za průměrnou cenu 17 korun za kus, zatímco svíčka ve skleněné lampě či lucerně stojí v průměru 43 korun. V obou případech jde o mírné meziroční zdražení, v řádu nižších jednotek korun za kus. Obdobně jako loni v letácích výrazně převažuje nabídka živých květin nad umělými květinovými vazbami či dekoracemi. Nejčastěji obchodníci nabízejí živé chryzantémy nebo vřes v květináči či misce. Velmi zřídka se lze setkat také s věnci. Za živou květinovou dekoraci zaplatí spotřebitelé zhruba 74 korun za kus, což je téměř o 5 korun méně než loni. Průměrná akční cena umělé květinové vazby je 112 korun za kus, jde tak o meziroční úsporu zhruba 10 korun. Vedle těchto produktů nabízejí obchodníci také zboží s motivy Halloweenu, zejména pro malé děti, od sladkostí až po „strašidelné“ dekorace či masky.
Máslo je dražší o více než 60 %, vejce o třetinu. Díky akčním letákům lze ušetřit až čtvrtinu výdajů.
Máslo je meziročně dražší takřka o polovinu. Akční letáky pomáhají dále šetřit.
Opřete se o silného partnera pro vaše marketingové kampaně.
Zajistíme, aby se o vás vědělo.
Jsme tady pro vás a víme, jak na to.
Odebírejte náš zpravodaj a buďte informovaní jako první o novinkách na letákovém trhu.
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
Analytika | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pluginem GDPR Cookie Consent. Soubor cookie se používá k uložení souhlasu uživatele s používáním souborů cookie v kategorii „Analytika“. |
Funkční | 11 měsíců | Soubor cookie je nastaven na základě souhlasu s cookie GDPR k zaznamenání souhlasu uživatele pro soubory cookie v kategorii „Funkční“. |
Nezbytné | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pluginem GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k uložení souhlasu uživatele s cookies v kategorii „Nezbytné“. |
Ostatní | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie se používá k uložení souhlasu uživatele s cookies v kategorii „Jiné. |
Výkon | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie se používá k uložení souhlasu uživatele s cookies v kategorii „Výkon“. |
Zhlédnuto | 11 měsíců | Soubor cookie je nastaven pluginem GDPR Cookie Consent a používá se k uložení, zda uživatel souhlasil nebo nesouhlasil s používáním souborů cookie. Neukládá žádné osobní údaje. |