
Bulletin pro obchodní partnery 1/2025
Nahlédněte do jarního vydání plného inspirace pro efektivní letákovou kampaň.
Díky akčním letákům mohou spotřebitelé ušetřit až 15 % výdajů za „dušičkový sortiment“
V sobotu 2. listopadu si opět připomeneme Památku zesnulých neboli Dušičky. Jde o období tradičně spojené především s nákupem svíček či květinových dekorací. Obchodní řetězce letos „dušičkový“ sortiment nabízejí s průměrnou slevou 15 %, což je o 5 procentních bodů více než loni. Spotřebitelé si meziročně mírně připlatí za svíčky v plastu i ve skle. Ušetří naopak za živé květiny a zejména pak za umělé květinové vazby, kde se úspora pohybuje okolo 10 korun za kus. Vyplynulo to z analýzy akčních letáků sedmi největších obchodních řetězců, kterou zpracovala společnost Česká distribuční. Ta je součástí skupiny VLTAVA LABE MEDIA a zároveň největším distributorem tištěných letáků v České republice.
„Dušičky jsou pro mnoho Čechů významným obdobím a obchodníci to reflektují v pestré nabídce svíček a květinových dekorací. Zejména svíček je v akčních letácích na výběr opravdu velké množství. Přestože si za ně spotřebitelé oproti loňsku připlatí, jde pouze o nižší jednotky korun za kus. Při nákupu květinových dekorací, především těch umělých, naopak ušetří i 10 korun za kus. V každém případě se vyplatí sledovat akční letáky, díky nimž lze ušetřit až 15 % výdajů za dušičkový sortiment,“ říká Jaroslav Staněk, manažer marketingu a komunikace České distribuční.
I letos mohou spotřebitelé v akčních letácích najít velký výběr svíček, hřbitovních lamp či luceren s různými motivy. Jejich cenu ovlivňuje zejména použitý materiál či doba hoření. Svíčky v plastových kelímcích či kalíšcích lze pořídit za průměrnou cenu 17 korun za kus, zatímco svíčka ve skleněné lampě či lucerně stojí v průměru 43 korun. V obou případech jde o mírné meziroční zdražení, v řádu nižších jednotek korun za kus. Obdobně jako loni v letácích výrazně převažuje nabídka živých květin nad umělými květinovými vazbami či dekoracemi. Nejčastěji obchodníci nabízejí živé chryzantémy nebo vřes v květináči či misce. Velmi zřídka se lze setkat také s věnci. Za živou květinovou dekoraci zaplatí spotřebitelé zhruba 74 korun za kus, což je téměř o 5 korun méně než loni. Průměrná akční cena umělé květinové vazby je 112 korun za kus, jde tak o meziroční úsporu zhruba 10 korun. Vedle těchto produktů nabízejí obchodníci také zboží s motivy Halloweenu, zejména pro malé děti, od sladkostí až po „strašidelné“ dekorace či masky.
Nahlédněte do jarního vydání plného inspirace pro efektivní letákovou kampaň.
Značka či velikost obchodu nejsou pro spotřebitele tolik důležité, zjistil průzkum.
Opřete se o silného partnera pro vaše marketingové kampaně.
Zajistíme, aby se o vás vědělo.
Jsme tady pro vás a víme, jak na to.
Odebírejte náš zpravodaj a buďte informovaní jako první o novinkách na letákovém trhu.
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
Analytika | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pluginem GDPR Cookie Consent. Soubor cookie se používá k uložení souhlasu uživatele s používáním souborů cookie v kategorii „Analytika“. |
Funkční | 11 měsíců | Soubor cookie je nastaven na základě souhlasu s cookie GDPR k zaznamenání souhlasu uživatele pro soubory cookie v kategorii „Funkční“. |
Nezbytné | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pluginem GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k uložení souhlasu uživatele s cookies v kategorii „Nezbytné“. |
Ostatní | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie se používá k uložení souhlasu uživatele s cookies v kategorii „Jiné. |
Výkon | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie se používá k uložení souhlasu uživatele s cookies v kategorii „Výkon“. |
Zhlédnuto | 11 měsíců | Soubor cookie je nastaven pluginem GDPR Cookie Consent a používá se k uložení, zda uživatel souhlasil nebo nesouhlasil s používáním souborů cookie. Neukládá žádné osobní údaje. |