Vývoj trhu neadresné distribuce v ČR od roku 2020
I přes pandemii a krize si tištěné letáky stále udržují svou popularitu.
Téměř dvě pětiny Čechů karanténa připravila o část příjmů, 4 % dokonce přišly o příjem úplně. Společnost Česká distribuční, která je největším distributorem letáků v Česku, se zajímala, jak se českým rodinám daří zvládat dopady koronavirové krize. Z průzkumu, který nechala zpracovat na přelomu dubna a května, vyplynulo, že lidé teď musejí nákupy více promýšlet. Více než polovina respondentů (57 %) spoléhá na slevy a akční nabídky v letácích.
„35 % lidí přiznalo, že teď musí šetřit na jídle a hygieně."
Domácnosti teď řeší, jak se vyrovnat s nižšími výdělky. „35 % lidí přiznalo, že teď musí šetřit na jídle a hygieně. Lidé potřebují ušetřit, ale nechtějí se v jídle šidit, a letáky jim pomáhají vejít se do napjatého rozpočtu. Hlavně rodiny s dětmi a důchodci si díky nim mohou dovolit nakoupit kvalitní potraviny, ale za nižší ceny,“ vysvětluje Petr Sikora, ředitel České distribuční.
84 % procent lidí propad svých příjmů nečekalo a neměli úspory
„Češi teď musejí více přemýšlet nad tím, co kupují.“
Na pokles příjmů bylo připraveno minimum domácností. Pouze 31 % respondentů uvedlo, že mají dostatečné úspory. Ve skupině lidí, kteří uvedli, že se jim příjem snížil, je to ještě méně, a to 16 %. „Češi teď musejí více přemýšlet nad tím, co kupují. 72 % lidí v dotazníku uvedlo, že si doma připravují nákupní seznam. Třetina z nich si dělá dokonce podrobný seznam podle letáků,“ uvádí Sikora. „Díky tomu si mohou nejen vybrat potraviny za výhodné ceny, ale také ušetřit čas v prodejně, což bylo důležité hlavně v době, kdy se lidé báli nakažení virem,“ dodává.
„Pokles příjmů postihl 38 % domácností, 4 % zcela přišly o příjem.“
Hůře propad zasáhl rodiny s dětmi, 47 % z nich uvedlo, že mají v důsledku pandemie peněz méně. Na nulu klesl příjem 5 % rodin s dětmi.
Sběr dat probíhal na přelomu dubna a května prostřednictvím elektronického dotazníku. Zúčastnilo se ho celkem 543 respondentů. Průzkum se zabýval nákupním chováním Čechů v době pandemie koronaviru a byl realizován agenturou Madison Public Affairs.
I přes pandemii a krize si tištěné letáky stále udržují svou popularitu.
Zjistěte, jak papírenský průmysl podporuje recyklaci a udržitelnost v moderní době.
Podívejte se, jak naše personální strategie pomáhá překonávat výzvy a podporuje zaměstnávání osob se zdravotním postižením.
Opřete se o silného partnera pro vaše marketingové kampaně.
Zajistíme, aby se o vás vědělo.
Jsme tady pro vás a víme, jak na to.
Odebírejte náš zpravodaj a buďte informovaní jako první o novinkách na letákovém trhu.
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
Analytika | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pluginem GDPR Cookie Consent. Soubor cookie se používá k uložení souhlasu uživatele s používáním souborů cookie v kategorii „Analytika“. |
Funkční | 11 měsíců | Soubor cookie je nastaven na základě souhlasu s cookie GDPR k zaznamenání souhlasu uživatele pro soubory cookie v kategorii „Funkční“. |
Nezbytné | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pluginem GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k uložení souhlasu uživatele s cookies v kategorii „Nezbytné“. |
Ostatní | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie se používá k uložení souhlasu uživatele s cookies v kategorii „Jiné. |
Výkon | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie se používá k uložení souhlasu uživatele s cookies v kategorii „Výkon“. |
Zhlédnuto | 11 měsíců | Soubor cookie je nastaven pluginem GDPR Cookie Consent a používá se k uložení, zda uživatel souhlasil nebo nesouhlasil s používáním souborů cookie. Neukládá žádné osobní údaje. |