
Malé obchody jsou srdcem venkova, tištěné letáky zůstávají nezastupitelné
Rozhovor s Pavlem Březinou z AČTO o výzvách maloobchodu, významu lokálních prodejen a síle letákové distribuce.
Tisková zpráva
Zaměstnávání osob se zdravotním postižením je téma, o kterém se často jen mluví. V České distribuční mu však dáváme konkrétní podobu. Jsme jedním z největších zaměstnavatelů osob se zdravotním postižením v Česku. Aktuálně zaměstnáváme přes 1 600 OZP kolegů na hlavní pracovní poměr, což je bezmála třetina celé naší distribuční sítě. Díky vlastnímu oddělení Péče o OZP se daří vytvářet podmínky, ve kterých se i lidé s omezením mohou dále rozvíjet, být součástí týmu a přispívat k důležitému poslání – doručit informace, slevy a nabídky až do schránky domácností po celé republice. Je to každodenní praxe, která přináší inspirativní příběhy, silnou motivaci i novou perspektivu hodnoty práce. V tomto vydání bulletinu nahlédneme do příběhu paní Soni Pilchové, která je už přes 15 let součástí našeho týmu.
Paní Soňa: 15 let s letáky navzdory zdravotním komplikacím
Paní Soňa Pilchová je jednou z našich nejzkušenějších distributorek. Žije ve Staré Bělé, je maminkou dvou dětí a svou práci dělá na hlavní pracovní poměr. Přitom má za sebou náročný životní příběh. Po druhém porodu ji postihla mozková mrtvice, která ovlivnila hybnost její levé strany těla a koordinaci pohybů. Přesto nerezignovala a po rekonvalescenci našla pracovní uplatnění právě díky letákům.
„Když jsem začínala, pomáhal mi manžel. Pak jsem si postupně vytvořila systém, co a jak si připravit, kdy si odpočinout, kdy roznášet. Dnes už mám všechno vychytané,“ vypráví s úsměvem.
Na práci oceňuje hlavně to, že si může vše naplánovat podle zdravotního stavu i chodu domácnosti. „V době covidu jsem díky letákům zvládala domácí výuku a pomáhala i dalším maminkám. A dnes díky letákům například vím, kde dobře nakoupit. V rámci přípravy je automaticky prohlížím a dělám si nákupní seznam,“ dodává.
Známé ulice, známí lidé a vlastní triky
Soňa má dnes rajón, který čítá 23 panelákových vchodů ve Výškovicích. Je to jednoduché na organizaci a bez nutnosti složitého cestování. Známé ulice, známé schránky, a také známí lidé. „Po těch letech už zdravím většinu obyvatel. Někdy prohodíme pár slov, někdy jen mávnu. Ale je to kontakt, který potěší,“ svěřuje se paní Soňa.
Za 15 let práce si Soňa vybudovala vlastní „triky“, aby svůj hendikep mohla skloubit s prací. Třeba kdy odpočívat a jak si označit poslední vhozený leták, aby kvůli poruše koncentrace věděla, kde skončila. „Když mi vypnou prsty, musím na chvíli přestat a pak pokračovat. Při roznosu se mi občas stávalo, že když jsem vhazovala letáky do schránky a ohnula jsem se pro další, tak jsem již nevěděla, kde jsem vhodila poslední leták. Tak jsem si začala nechávat poslední leták čouhat ze schránky a vždy jsem věděla, kde pokračovat. Nakonec jsem všechny letáky zasunula do schránky a měla jsem hotovo.“
I když má práce distributora svá úskalí, paní Soňa si nestěžuje. Naopak. Váží si kolegů i podpory firmy. „Když jsem žádala o podporu pro mažoretkový oddíl mé dcery, firma neváhala. Díky tomu mohly dívky odjet na Mistrovství Evropy do Zadaru a odvezly si hned několik medailí. Těší mě, že Česká distribuční je aktivní i v podpoře mimo práci,“ sděluje Soňa.
Leták jako symbol šance
Distribuce letáků přináší paní Soně nejen potřebný příjem, protože pouze z invalidního důchodu by rodina nevyžila, ale také potřebný pohyb, a hlavně dobrý pocit z odvedené práce. Pro mnoho OZP znamená práce distributora příležitost, která jim na běžném trhu práce chybí. Jak sami při nástupu k nám uvádějí, ne všude a vždy se setkají s pochopením, trpělivostí a podporou. V České distribuční ale víme, že každý si zaslouží šanci. Dobrý tým a kolektiv se pozná podle vzájemné podpory.
Leták je jen začátek. Za každým vloženým kusem papíru ve schránce je někdo, kdo ho připravil, roznesl, doručil, a často i překonal zdravotní výzvy.
Paní Soňa je inspirací. A my jsme hrdí, že takové lidi máme mezi sebou. Děkujeme!
Rozhovor s Pavlem Březinou z AČTO o výzvách maloobchodu, významu lokálních prodejen a síle letákové distribuce.
Základní výbava pro prvňáka letos vyjde na 3 400 korun. Letáky mohou ušetřit až 25 %.
Segmentace a dlouhodobá distribuce je základem každé úspěšné kampaně.
Opřete se o silného partnera pro vaše marketingové kampaně.
Zajistíme, aby se o vás vědělo.
Jsme tady pro vás a víme, jak na to.
Odebírejte náš zpravodaj a buďte informovaní jako první o novinkách na letákovém trhu.
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
Analytika | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pluginem GDPR Cookie Consent. Soubor cookie se používá k uložení souhlasu uživatele s používáním souborů cookie v kategorii „Analytika“. |
Funkční | 11 měsíců | Soubor cookie je nastaven na základě souhlasu s cookie GDPR k zaznamenání souhlasu uživatele pro soubory cookie v kategorii „Funkční“. |
Nezbytné | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pluginem GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k uložení souhlasu uživatele s cookies v kategorii „Nezbytné“. |
Ostatní | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie se používá k uložení souhlasu uživatele s cookies v kategorii „Jiné. |
Výkon | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie se používá k uložení souhlasu uživatele s cookies v kategorii „Výkon“. |
Zhlédnuto | 11 měsíců | Soubor cookie je nastaven pluginem GDPR Cookie Consent a používá se k uložení, zda uživatel souhlasil nebo nesouhlasil s používáním souborů cookie. Neukládá žádné osobní údaje. |