ceska distribucni2

                                                                     zelená linka 800 888 558

Češi podle letáků fandí hlavně žaludkem, jídlo tvoří 50 % nabídky pro hokejové fanoušky

Praha, 23. května 2019

logo CDPouze tři ze sedmi největších českých obchodních řetězců nezařadily do letáků speciální nabídku u příležitosti konání Mistrovství světa v ledním hokeji 2019. Ostatní obchodníci v ní inzerují převážně jídlo a pití, ty dohromady představují 89 % promovaných produktů. Jenom 11 % nabídky tvoří fanouškovské předměty. Vyplynulo to z analýzy letáků, kterou zpracovala společnost Česká distribuční, která doručuje letáky obchodních řetězců.

Pro fanoušky hokeje svátek, pro obchodníky příležitost – 10. května začalo Mistrovství světa v ledním hokeji. Obchodní řetězce přichystaly do letáků speciální tematické nabídky. Polovinu produktů tvoří jídlo, zhruba 39 % je pití a 11 % představuje výbava pro fanoušky, tedy vlajky, dresy, hokejové šály a podobně. Vyplývá to z analýzy České distribuční, která akční letáky zkoumá pravidelně. Hokejová taktika řetězců se točí kolem maxi balení. Ta tvoří celou třetinu hokejové nabídky potravin. Místo v ní mají jak soudky a přepravky piva, tak nadměrná balení uzenin, oříšků či pomazánek. „Hokej je společenská událost. Fanoušci si rádi koupí zboží, které na tradičním nákupním seznamu nenajdete. Vyhledávají novinky a zajímavosti a z letáků čerpají nápady na domácí hokejovou party,“ popisuje Petr Sikora, ředitel České distribuční. „Letošní hokejová nabídka obsahuje produkty, které se běžně neprodávají. Když se ale chystáte s přáteli sledovat utkání, oceníte je,“ dodává. Brambůrky, tlačenka, oštěpek a pivo 

Ve skupině jídla skórují hlavně slané pochoutky. Ty ovládly 29 % nabídky a mají dvě stejně početné formace: nejrůznější druhy oříšků nezůstávají pozadu za brambůrky, křupkami a slanými tyčinkami. Následuje kategorie masných výrobků s 25 %. V ní tvoří první linii klobásy, burgery, tlačenky i uzené koleno.

Překvapivých 20 % utrhly mléčné výrobky. Tým, který tvoří výhradně jen typicky slovenské sýry, reprezentují hlavně oštěpky, parenice, korbáčky a brynza. Jeden z řetězců totiž zaměřil svou nabídku na výrobky pocházející ze Slovenska, kde se letos mistrovství koná.

Sladké k hokeji nepatří

Konec tabulky patří sladkostem. Na kontě mají pouze jediný bod. Nebýt sólo akce jedné oplatky, která téměř ztracenou situaci zachránila, vypadly by s nulou.

Mezi nápoji jednoznačně boduje pivo se 48 %. 16 % z celého pivního mančaftu je nealko. Druhou příčku obsadily limonády s 20 %. Tvrdého alkoholu je v nabídce minimum. V souboji alkoholických a nealkoholických nápojů je sice nealko v oslabení, nicméně nezůstává pozadu příliš. Alkohol nad nealkem vítězí pouze 23:17.

Česká distribuční analyzovala celkem 103 produktů inzerovaných na stránkách věnovaných MS v hokeji v letácích sedmi nejvýznamnějších obchodních řetězců na českém maloobchodním trhu platných v období 6.–21. 5. 2019.