Kontakt

Kontaktujte nás
Po – Čt 8:00 – 15:30

+420 800 888 558​

Kontakt
Hledat

Geomarketing již čtvrt století pomáhá s efektivitou vašich kampaní i úsporou vašich nákladů díky přesnému zacílení

Geomarketing je forma marketingu, která propojuje geografická, demografická a obchodní data. Pomocí detailních analýz dokáže vyhledávat a nacházet specificky definované cílové skupiny zákazníků a díky preciznímu cílení maximalizovat potenciál vašich kampaní. Tento obor se začal formovat na přelomu milénia a již čtvrt století tak pomáhá klientům bez ohledu na velikost nebo odvětví, ve kterém působí.
Pokud bychom měli geomarketing označit jedním slovem, pak to nepochybně bude efektivita. Na několika praktických příkladech si ukážeme, jakým způsobem geomarketing dokáže šetřit vaše náklady.

Nenabízíme lokality, kde nikdo nebydlí

Jedním ze základních nástrojů geomarketingu je optimalizace zacílení. Na základě zadání klienta a naší expertízy práce s daty vybíráme regiony, obce, distribuční sektory a doručovatelské schránky, do kterých následně distribuujeme tištěné reklamní materiály.
Pro mnohé klienty a společnost obecně je důležitý environmentální aspekt. Geomarketing díky efektivnímu zacílení snižuje náklady na tisk a distribuci a tím fakticky omezuje plýtvání papírem. Jinými slovy, tiskne se jen takové množství materiálů, které odpovídá pečlivě analyzované poptávce cílové skupiny.
Díky využití nástrojů geomarketingu lze ušetřit také v případě neadresné distribuce. Níže si ukážeme, jak konkrétně toho docílíme:
V minulých vydáních bulletinu jsme probrali ukazatele, které používáme k modelaci periferních a exponovaných regionů. Jedním z nich jsou neobydlené domy a byty, kterých je téměř 1 milion. V sektorech, kde je převaha těchto domů a bytů, neprobíhá distribuce. Vaše materiály tedy doručujeme zhruba do 4 milionů schránek z celkového počtu 5 milionů schránek v České republice.

GEOMARKETING - Jan Senohrábek - manažer GIS a geomarketingu

Dokážeme cílit podle mnoha demografických faktorů

Jedním z častých cílení je na základě věku cílové skupiny. Chcete vaši kampaň zaměřit pouze na obce, kde je maximální afinita u teenagerů? Anebo si přejete vyhledat konkrétní části obcí či městské čtvrti? Na příkladu Poděbrad ukazujeme, že i s tímto požadavkem si umíme poradit. Precizní zacílení v jakékoli územní jednotce znamená další úsporu nákladů na straně klienta.

Pracujeme s detaily na úrovni adresních bodů

Pomocí dvojrozměrné analýzy dokážeme zajistit relevantní informace až na úroveň adresních bodů. Například pro klienta, který se věnuje prodeji dřeva, umíme cílit na rodinné domy, které zároveň nepoužívají k vytápění plyn. Klienti poté mají na výběr mezi tzv. poloadresnou distribucí a selektivní neadresnou distribucí na distribuční sektor.

Kombinujeme relevantní data z různých zdrojů

Při práci s geomarketingovými nástroji používáme nejen data Českého statistického úřadu (např. z censu nebo mikrocensu), ale také další geografická a tržní data či vlastní databáze. Co možná nejlepšímu zpracování geomarketingové analýzy také velmi napomáhá propojení s obchodními daty klienta. Klademe důraz na to, aby všechna data byla neustále aktuální, jinak by vytvořené analýzy byly zavádějící. Na obrázku č. 4 lze například vidět, jak se během osmi let proměnila dopravní dostupnost Zlína v silniční síti.

Nedržíme se striktně administrativních hranic

Díky adresním bodům ze zdrojů Českého statistického úřadu jsme schopni pracovat s tzv. intravilánovým zacílením (viz obrázek č. 1). Nakreslíme hranice distribučních sektorů podle intenzity hustoty adresních bodů v intravilánu. Není tedy nutné obsluhovat celý katastr obce (na obrázku červeně) ale pouze tu část, která je stěžejní pro klienta (fialové hranice distribučních sektorů).

image/svg+xml

Opřete se o silného partnera pro vaše marketingové kampaně.
Zajistíme, aby se o vás vědělo.
Jsme tady pro vás a víme, jak na to.

Newsletter

Odebírejte náš zpravodaj a buďte informovaní jako první o novinkách na letákovém trhu.