Kontakt

Kontaktujte nás
Po – Čt 8:00 – 15:30

+420 800 888 558​

Kontakt
Hledat

Co nám přinesl rok 2024 a kam směřujeme v roce 2025?

Loňský rok byl pro Českou distribuční skutečně přelomový. Jako lídr na trhu distribuce tištěných letáků jsme čelili mnoha výzvám, především ve spojení s velkými akvizicemi. Po odlivu klientů České pošty a přímém zajištění distribučních služeb pro některé společnosti, jsme navýšili objem letáků v naší síti bezmála o třetinu. Tento dramatický nárůst přinesl nutnost stabilizace distribuční sítě a zároveň potřebu udržet dlouhodobou spokojenost nových i stávajících klientů. I přes počáteční komplikace jsme díky inovacím, efektivní interní koordinaci a spolupráci s klienty dokázali náročné období překonat. Potvrzením úspěchu nebyl jen rekordní počet pozitivních reakcí klientů, ale také naše obchodní výsledky – doručili jsme takřka 2 miliardy letáků, což se promítlo i do růstu obratu České distribuční.

Rok 2024 ve znamení inovací a zkvalitňování služeb

Růst objemů distribuce si vyžádal změnu přístupu. Díky kontinuálnímu tlaku na kvalitu, pravidelným kontrolám, řízeným změnám v síti našich subdodavatelů a zavedení motivačních prvků se nakonec podařilo dosáhnout požadovaného efektu. To se v kombinaci s otevřenou komunikací kladně podepsalo i na našich obchodních vztazích. Nejen díky této komunikaci mají naši klienti lepší přehled o tom, jak pracujeme na udržení vysokého standardu služeb. I přes občasné nedostatky a výpadky v distribuční síti je vzájemné porozumění mnohem silnější.

Významným krokem bylo také vytvoření nového interního kontrolního oddělení, které nezávisle monitoruje kvalitu distribuce v jednotlivých regionech. Od jeho dalšího rozvoje očekáváme mnoho, protože nám jako nezávislý kontrolní orgán v provozní části sítě otevírá nové možnosti.

Zaměřili jsme se i na posílení naší přítomnosti na sociální síti LinkedIn, kde zvyšuje­me nejen povědomí o našich aktivitách, ale také budujeme vztahy s klienty. Mar­ketingové aktivity nám pomohly získat nové obchodní příležitosti, ale také ukázat klientům, jak dokážeme bojovat za jejich zájmy v širších souvislostech.

Rozšiřujeme distribuci do nových lokalit

I přes rostoucí popularitu online marketingu si tištěné letáky stále udržují silnou pozici na trhu, a to nejen mezi staršími spotřebiteli, kteří je preferují dlouhodobě. Stárnutí populace je celosvětovým fenoménem a lze proto předpokládat, že tištěné letáky zůstanou i nadále důležitou součástí marketingového mixu. Na základě toho plánujeme v roce 2025 rozšířit naši distribuci do nových, dosud nedistribučních lokalit a regionů. Vidíme velké příležitosti také v zahraničí, zejména v příhraničních oblastech, kde roste zájem o naše služby. Kromě toho budeme nadále posilovat kvalitu naší distribuční sítě a hledat nové cesty, jak zůstat flexibilní a přizpůsobit se případným změnám na trhu.

Rizika trhu

Významným faktorem, který může ovlivnit trh v roce 2025, je legislativa. Konkrétně zavedení recyklačního poplatku za produkci reklamních letáků Ministerstvem životního prostředí. Pokud bude tento poplatek zaveden a to v přijatelné výši, očekáváme, že trh dokáže tyto náklady do značné míry absorbovat, aniž by to mělo výrazný dopad na produkci tištěných materiálů. Pokud však poplatek výrazně náklady zvýší, může to vést k omezení počtu tištěných letáků, což by mělo nega­tivní dopad nejen na obchodníky, ale i na samotné spotřebitele. Ve světle možných změn se připravujeme na strategickou adaptaci, abychom zůstali konkurencescho­pní a nadále poskytovali služby na špičkové úrovni.

image/svg+xml

Opřete se o silného partnera pro vaše marketingové kampaně.
Zajistíme, aby se o vás vědělo.
Jsme tady pro vás a víme, jak na to.

Newsletter

Odebírejte náš zpravodaj a buďte informovaní jako první o novinkách na letákovém trhu.