
Jak budovat a vést úspěšný tým
Náš provozní ředitel Adam Kotík sdílí v rozhovoru tipy na vedení a motivaci týmu.
Loňský rok byl pro Českou distribuční skutečně přelomový. Jako lídr na trhu distribuce tištěných letáků jsme čelili mnoha výzvám, především ve spojení s velkými akvizicemi. Po odlivu klientů České pošty a přímém zajištění distribučních služeb pro některé společnosti, jsme navýšili objem letáků v naší síti bezmála o třetinu. Tento dramatický nárůst přinesl nutnost stabilizace distribuční sítě a zároveň potřebu udržet dlouhodobou spokojenost nových i stávajících klientů. I přes počáteční komplikace jsme díky inovacím, efektivní interní koordinaci a spolupráci s klienty dokázali náročné období překonat. Potvrzením úspěchu nebyl jen rekordní počet pozitivních reakcí klientů, ale také naše obchodní výsledky – doručili jsme takřka 2 miliardy letáků, což se promítlo i do růstu obratu České distribuční.
Růst objemů distribuce si vyžádal změnu přístupu. Díky kontinuálnímu tlaku na kvalitu, pravidelným kontrolám, řízeným změnám v síti našich subdodavatelů a zavedení motivačních prvků se nakonec podařilo dosáhnout požadovaného efektu. To se v kombinaci s otevřenou komunikací kladně podepsalo i na našich obchodních vztazích. Nejen díky této komunikaci mají naši klienti lepší přehled o tom, jak pracujeme na udržení vysokého standardu služeb. I přes občasné nedostatky a výpadky v distribuční síti je vzájemné porozumění mnohem silnější.
Významným krokem bylo také vytvoření nového interního kontrolního oddělení, které nezávisle monitoruje kvalitu distribuce v jednotlivých regionech. Od jeho dalšího rozvoje očekáváme mnoho, protože nám jako nezávislý kontrolní orgán v provozní části sítě otevírá nové možnosti.
Zaměřili jsme se i na posílení naší přítomnosti na sociální síti LinkedIn, kde zvyšujeme nejen povědomí o našich aktivitách, ale také budujeme vztahy s klienty. Marketingové aktivity nám pomohly získat nové obchodní příležitosti, ale také ukázat klientům, jak dokážeme bojovat za jejich zájmy v širších souvislostech.
I přes rostoucí popularitu online marketingu si tištěné letáky stále udržují silnou pozici na trhu, a to nejen mezi staršími spotřebiteli, kteří je preferují dlouhodobě. Stárnutí populace je celosvětovým fenoménem a lze proto předpokládat, že tištěné letáky zůstanou i nadále důležitou součástí marketingového mixu. Na základě toho plánujeme v roce 2025 rozšířit naši distribuci do nových, dosud nedistribučních lokalit a regionů. Vidíme velké příležitosti také v zahraničí, zejména v příhraničních oblastech, kde roste zájem o naše služby. Kromě toho budeme nadále posilovat kvalitu naší distribuční sítě a hledat nové cesty, jak zůstat flexibilní a přizpůsobit se případným změnám na trhu.
Významným faktorem, který může ovlivnit trh v roce 2025, je legislativa. Konkrétně zavedení recyklačního poplatku za produkci reklamních letáků Ministerstvem životního prostředí. Pokud bude tento poplatek zaveden a to v přijatelné výši, očekáváme, že trh dokáže tyto náklady do značné míry absorbovat, aniž by to mělo výrazný dopad na produkci tištěných materiálů. Pokud však poplatek výrazně náklady zvýší, může to vést k omezení počtu tištěných letáků, což by mělo negativní dopad nejen na obchodníky, ale i na samotné spotřebitele. Ve světle možných změn se připravujeme na strategickou adaptaci, abychom zůstali konkurenceschopní a nadále poskytovali služby na špičkové úrovni.
Náš provozní ředitel Adam Kotík sdílí v rozhovoru tipy na vedení a motivaci týmu.
Vybrat správnou lokalitu pro distribuci letáků je základem úspěchu vašich kampaní.
Máslo je dražší o více než 60 %, vejce o třetinu. Díky akčním letákům lze ušetřit až čtvrtinu výdajů.
Opřete se o silného partnera pro vaše marketingové kampaně.
Zajistíme, aby se o vás vědělo.
Jsme tady pro vás a víme, jak na to.
Odebírejte náš zpravodaj a buďte informovaní jako první o novinkách na letákovém trhu.
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
Analytika | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pluginem GDPR Cookie Consent. Soubor cookie se používá k uložení souhlasu uživatele s používáním souborů cookie v kategorii „Analytika“. |
Funkční | 11 měsíců | Soubor cookie je nastaven na základě souhlasu s cookie GDPR k zaznamenání souhlasu uživatele pro soubory cookie v kategorii „Funkční“. |
Nezbytné | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pluginem GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k uložení souhlasu uživatele s cookies v kategorii „Nezbytné“. |
Ostatní | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie se používá k uložení souhlasu uživatele s cookies v kategorii „Jiné. |
Výkon | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie se používá k uložení souhlasu uživatele s cookies v kategorii „Výkon“. |
Zhlédnuto | 11 měsíců | Soubor cookie je nastaven pluginem GDPR Cookie Consent a používá se k uložení, zda uživatel souhlasil nebo nesouhlasil s používáním souborů cookie. Neukládá žádné osobní údaje. |