zelená linka 800 888 558

Reportáž TV Prima o nakupování z letáků

Dne 19. 9. 2011 proběhla v hlavních zprávách televize Prima reportáž o nakupování letáků, která vznikla na základě tiskové zprávy České distribuční. Tato TZ: Výzkum: více, než polovina lidí nakoupí podle letáků i to, co by jinak nekoupili, byla napsána na základě podkladů, které zpracovala agentura Focus. Z tohoto výzkumu mimo jiné vyplývá, že 77 % má dobrý postoj k letákům a vítá je, pouhých 7 % k nim má negativní postoj.

Celou reportáž si můžete prohlédnout zde:

http://www.iprima.cz/videoarchiv/all/2317/all , začíná to ve 23. minutě (23:40).

T I S K O V Á   Z P R Á V A:

NEJVÍCE SLEDUJÍ SLEVY NA POTRAVINY A NÁPOJE

(Praha, 13. září 2011)Čeští zákazníci čím dál více sledují ceny zboží a pravidelně k tomu využívají reklamní letáky distribuované do poštovních schránek. Téměř polovina z nich (45 %) uvádí, že si na základě informací z letáku někdy pořídí zboží, které by jinak nekoupili, dalších 17 % takto nakupuje často. Vyplývá to z výzkumu, který pro společnost Česká distribuční v srpnu letošního roku zrealizovala výzkumná agentura Focus.

Největší výhodu reklamních letáků vidí spotřebitelé v možnosti získat slevy na produkty (66 %). Pětina z nich používá leták jako dobrý zdroj informací o aktuálně nabízeném zboží v obchodě. Pouze 11 % uvedlo, že v letácích nevidí žádné výhody.

„Letáky přináší spotřebitelům nemalé výhody. Nákupem zboží z letáků mohu leckdy ušetřit až desítky procent, a to už je na rodinném rozpočtu znát. Výzkum ukázal, že letáky mají dobrou odezvu u spotřebitelů. 77 % uvedlo, že letáky vítají. Pouhých 7 % k nim má negativní vztah,“ řekla Michaela Kohutová, marketingová specialistka, ze společnosti Česká distribuční.

Výzkum ukázal, že lidé nejčastěji sledují letáky s nabídkou potravin a nápojů. Dále se zaměřují na drogerii, zboží z hobby marketů či elektro spotřebiče. Sezónně se pak setkávají i s letáky s hračkami a se sportovním zbožím.

„S očekávaným růstem cen potravin lze předpokládat, že zájem o letáky s tímto sortimentem bude ještě větší. Důležitou roli hraje rovněž sezóna. Před Vánoci mají zákazníci mnohem větší zájem o hračky, vybavení na lyže či elektro. Před létem se pak zákazníci zaměřují na hobby potřeby v souvislosti s koupáním či stále oblíbenějším grilováním,“ vysvětlila Michaela Kohutová.

 

T I S K O V Á   Z P R Á V A:

PRŮMĚRNÁ NABÍZENÁ SLEVA ČINÍ 30 PROCENT, NEJČASTĚJI JSOU ZLEVNĚNY ŠKOLNÍ AKTOVKY

 

(Praha, 25. srpna 2011)Blíží se začátek školního roku, a hypermarkety proto přišly s tradičními letákovými slevovými akcemi „Zpátky do školy“. V jejich rámci nabízejí slevy ve výši 10 až 64 procent na školní potřeby, ale i na jiné dětské zboží jako hry, oblečení nebo dětský nábytek. Ve slevových letácích lze nejčastěji narazit na školní aktovky (průměrná sleva 35 procent a ušetřená částka od 100 do 800 Kč). Časté jsou i slevy psacích potřeb, sešitů či pomůcek na výtvarnou výchovu. Vyplynulo to z analýzy společnosti Česká distribuční, která se zaměřila na letákové slevové akce čtyř hypermarketů působících v Česku (Globus, Interspar, Tesco a Hyper Albert).

Analýza ukázala, že průměrná sleva na zboží nabízené v rámci akcí „Zpátky do školy“ činí 30 procent. Konkrétní částka ušetřená díky akcích v letácích se pohybuje od jedné koruny ušetřené na desetikorunovém plnicím peru až po 900 Kč, které zůstanou v peněžence nového majitele dětského psacího stolu. Největší průměrné procentní slevy se v letácích hypermarketů dočkaly hračky a hry (sleva 40 procent) a dětský nábytek (sleva 38 procent). Učební pomůcky zlevnily průměrně o 33 procent a dětské oblečení a obuv o 30 procent.

„Z naší analýzy dále vyplynulo, že pokud rodiče se slevovými letáky obejdou více řetězců, mohou na výbavě pro prvňáčka ušetřit až 1500 Kč. Z původní ceny zhruba 3600 Kč za kompletní vybavení pro prvňáčka se tak dostanou na cenu 2100 Kč, cena se tedy díky slevovým akcím sníží o více než 40 procent,“ komentuje výsledky analýzy Michaela Kohutová, marketingová specialistka z České distribuční. „Třeba na penály poskytují řetězce průměrnou slevu 29 procent. Na různých penálech lze ušetřit od několika korun až po 140 Kč,“ pokračovala Michaela Kohutová.

Dne 21. července 2011 odstartovalo Konto BARIÉRY ve spolupráci se společností Globus ČR charitativní projekt s názvem Cesty k lidem. Česká distribuční jako dodavatel poštovních služeb pro společnost Globus ČR se stala také součástí tohoto projektu.

Konto BARIÉRY ve spolupráci se společností Globus ČR odstartovalo charitativní projekt pro zdravotně handicapované – Cesty k lidem. Díky tomu může i široká veřejnost pomoci zdravotně postiženým.

Patronkou tohoto projektu se stala Lucie Bílá. Cílem této akce je do konce roku získat dostatek finančních prostředků na zakoupení 15 velkoprostorových vozů, které umožní přepravu postižených.

Lidé mohou pomoci také tím, že navštíví hypermarket Globus a zakoupí si produkty označené logem Cesty k lidem.  Cíl projektu je stanoven vysoko – 15 aut za 15 týdnů, ale i my věříme, že se to podaří.