zelená linka 800 888 558

To, zda vaši zákazníci bydlí v satelitním domku s bazénem, v bytě s regulovaným nájmem či v činžovním domě v centru velkoměsta, vám řekne Jan Senohrábek, manažer geomarketingu ve společnosti Česká distribuční. Tyto vědomosti si nesype z rukávu, ale díky nástrojům pro geomarketing to umí zjistit a zanalyzovat. Toho využívají firmy, které plánují rozšíření své sítě, zvýšit povědomí o svých produktech v domácnostech či získat nové zákazníky z určité oblasti.

 

Prozraďte nám, kdo má největší zájem o geomarketingovou analýzu svých zákazníků.

Jedná se o různé typy obchodních případů, které jsou určitým způsobem vázány na konkrétní území. Ideální případ je, pokud vstoupí na náš trh nová společnost a potřebuje oslovit cílovou skupinu, ale o daném trhu má málo informací. Nebo jiný příklad: Představte si, že vlastníte obchod, do kterého dojíždějí zákazníci a vy jich potřebujete získat z té dojezdové vzdálenosti co možná nejvíce, ale nevíte, kde se přesně nacházejí a kolik jich je. A zda se vůbec vyplatí je oslovovat pomocí reklamy.

 

Z jakých oblastí mají klienti o nástroje geomarketingu zájem?

Odpověď je jednoduchá. Je to každý, jehož nabídka je zaměřena na specifickou skupinu. Prodejci hraček chtějí oslovit rodiny s dětmi, nebo prodejci sportovních potřeb či potřeb pro adrenalinové sporty se snaží oslovit mladé lidi s vyššími příjmy. Ale nejedná se jen o oblast maloobchodu, jsou to i zásilkové společnosti, bankovní domy a další. Všem těmto klientům geomarketing umožňuje zjistit, v jakých oblastech žijí jejich zákazníci – tedy na jakých adresách a v jakých čtvrtích.


Obchodníci finalizují své předvánoční nabídky a snaží se přilákat co nejvíce zákazníků. Jednou z intenzivně využívaných forem komunikace je i v tomto období neadresná distribuce reklamních letáků. Jaký má neadresná distribuce vliv na předvánoční trh nám prozradila Michaela Kohutová, marketingová specialistka České distribuční.

Vánoce jsou za dveřmi a s tím i rozšířená nabídka vánočního zboží. Zaznamenáváte v této souvislosti větší zájem o distribuci letáků?

Určitě. Nezapomínejme, že předvánoční období je pro obchodníky nejdůležitější část roku. Největší zájem o letákové kampaně mají především obchodní řetězce s elektronikou, hračkami, nábytkem a potravinami. Poslední roky rovněž narůstá zájem z drogistické oblasti, kde jsou hitem různé doplňky stravy a vánočních balíčků s kosmetikou. V předvánočních měsících (říjen, listopad) zaznamenáváme nárůst počtu distribuovaných letáků zhruba o 20 % procent oproti běžným měsícům.

Jak na letáky reagují spotřebitelé? Nejsou všemi těmi vánočními nabídkami přehlceni?

To si nemyslím. Právě díky letákům se mohou vyhnout vánočnímu shonu. Spotřebitelé totiž mohou doma v klidu prostudovat letáky, naplánovat podle nich nákup a jít na jistotu. Letáky s vánočním zbožím mají delší dobu využitelnosti. Jedná se v podstatě o katalogy, ve kterých si mohou zákazníci listovat a vybírat si vhodné zboží. Obchodník má tak možnost předložit spotřebiteli ucelenou nabídku vánočního sortimentu, zákazník zase najde vše potřebné na jednom místě. Podle letáků u nás nakupuje až 30 % spotřebitelů a v předvánočním období je jejich odezva ještě vyšší.

„Česká distribuční uskuteční každý týden více než sto kontrol kvality distribuce,“ říká ředitelka provozu Ing. Hana Baumgartnerová

Kvalita distribuce je klíčovým parametrem neadresného doručování zásilek. Jak ji v každodenní praxi zajišťuje největší český distributor neadresných zásilek, společnost Česká distribuční, jsme se zeptali ředitelky provozu Ing. Hany Baumgartnerové. V péči o kvalitu se podle ní největší pozornost soustředí především na finální článek celého řetězce, kterým jsou distributoři.


Na co se v práci s distributory zejména soustředíte?

V první řadě dbáme na pravidelné proškolování – každý jednotlivě zjištěný problém je zpětně řešen nejen s příslušným pracovníkem, ale v rámci školení s celou distribuční sítí. Z jednotlivých chyb se tak mohou poučit všichni. Pro distributory vydáváme manuály správného doručování, zasíláme jim pravidelné newslettery s novinkami a samozřejmě pravidelně kontrolujeme jejich práci.


Jak tyto kontroly probíhají?

Používáme systém několikastupňových kontrol. Základní kontrolu zajišťuje zodpovědný pracovník v daném regionu, následně kvalitu roznosu kontroluje oblastní vedoucí a manažer distribuční sítě. Používáme i další kontrolní mechanismy, jako je třeba panel domácností, telefonické kontroly, případné agentury. Výsledky všech kontrol okamžitě vyhodnocujeme a řešíme nápravu případných pochybení.


Jsou v kontrolách distribuce zainteresováni také vaši klienti?

Každý týden realizujeme přes stovku společných kontrol přímo se zástupci jednotlivých klientů. Pomocí našeho systému CEDI a jeho klientského modulu může klient kontroly plánovat, má detailní přehled o již zkontrolovaných lokalitách a výsledcích, provedené kontroly se zobrazují na mapách. Nejtransparentnější formu kontroly pak přináší možnost klienta přímo vybrat lokality ke kontrole, kde proběhne. Klienti to velmi oceňují, mohou se sami přesvědčit, že se jejich materiály k adresátům v pořádku dostaly.


Normal 0 21 false false false CS X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normální tabulka"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

 

Projekt Ježíšek byl zahájen v roce 2006 celonárodní rodinnou hrou „Česko kreslí Ježíška“. V ní děti i celé rodiny zasílaly své představy o podobě této postavy nejkrásnějších dětských svátků roku. V dalších dvou letech projekt návazně pokračoval soutěžní hrou „Česko vypráví a zpívá Ježíškovi“, ve které děti psaly básničky a pohádky s atmosférou Vánoc, a hrou „České Vánoce s Ježíškem“, kdy děti zaznamenaly živé i zanikající vánoční tradice, hry a příběhy ze svých regionů. Hry zasáhly desítky tisíc dětí i jejich rodičů, prarodičů a přátel. S jejich pomocí byl vytvořen nový pohádkový svět, ve kterém jsou Ježíškovi přátelé i odpůrci, ve kterém děti nacházejí nový prostor pro svou fantazii.

Součástí těchto her byla příprava a vydání knih, leporel, časopisů. Informace o tomto projektu najdete také na letáčcích, které charitativně roznesla Česká distribuční a také v časopisech jako Betynka, Méďa Pusík, Báječná školka a další.

Další informace naleznete na: www.ceskyjezisek.cz