zelená linka 800 888 558

na televizi se dá ušetřit až 10 tisíc korun

(Praha 5. ledna 2012)Povánoční slevy jsou v plném proudu a zákazníci berou obchody útokem. Jedny z největších slev nabízejí prodejci elektrospotřebičů. Na produkty nabízejí slevy ve výši 5 až 53 procent, v průměru se pohybují okolo 25 procent. Ve slevových letácích lze nejčastěji narazit na bílé elektro zboží, televize či počítače s příslušenstvím. Vyplynulo to z analýzy společnosti Česká distribuční, která se zaměřila na aktuální letákové akce  prodejců elektro (Euronics, Electroworld, Planeo a Elektro Oáza).

„Obchodníci po Vánocích nabízejí velké slevy a zákazníci na toto období již čekají. Vědí, že na zboží mohou ušetřit až tisíce korun. Pokud si chce rodina pořídit novou televizi či počítač, je teď nejvhodnější čas. Díky slevám mohou mít zákazníci druhé Vánoce,“ řekla Michala Malčikovová, obchodní ředitelka České distribuční.

Analýza ukázala, že slevy na elektrospotřebiče se nejčastěji pohybují mezi 20 až 30 procenty. Lze však i najít slevy okolo 50 procent, především u bílého zboží. Například pračku, která před slevou stála 13 490 Kč, lze teď pořídit za 6 999 Kč.

„Jak ukázala analýza, pokud se rodina například rozhodne koupit novou televizi a kombinovanou ledničku, zaplatí místo původních 25 tisíc pouze 18 tisíc korun. Pokud tedy někdo plánuje koupit nákladnější zboží, vyplatí se počkat na začátek ledna a pravidelně sledovat slevy v letácích,“ komentuje výsledky analýzy Malčikovová.

Nákupem podle letáku můžete na štědrovečerní večeři ušetřit průměrně 28 %, na Silvestra 35 %.

(Praha 14. prosince 2011)Vánoce a Silvestr se blíží a vrcholí tak období velkých nákupů, kdy spotřebitelé vyhledávají výhodné ceny a balení. Díky aktuálním letákovým akcím obchodních řetězců lze výrazně ušetřit na štědrovečerní večeři a silvestrovském menu, přičemž slevy na jednotlivé výrobky se pohybují mezi 14 – 60 %. Vyplynulo to z analýzy společnosti Česká distribuční, která se zaměřila na letákové slevové akce pěti hypermarketů působících v Česku (Globus, Penny Market, Interspar, Tesco a Hyper Albert).

„Z naší analýzy vyplynulo, že pokud se zákazníci rozhodnou nakoupit vše potřebné na štědrovečerní večeři pro čtyřčlennou rodinu, mohou díky letákovým akcím ušetřit až 315 Kč. Nejvíce zákazníci ušetří na přísadách do tradičního bramborového salátu, kde se ceny snížily v průměru o 36 %. Pokud někdo plánuje silvestrovskou party pro šest lidí, ušetří dokonce až 700 Kč. Před koncem roku, kdy nákupy vánočních dárků zatíží nejednu peněženku, výhodné ceny potravin určitě všechny potěší,“ komentuje výsledky analýzy Michala Malčikovová, obchodní ředitelka České distribuční

Jestliže někdo neholduje tradiční české vánoční rybě, má možnost si díky slevovým akcím zakoupit filet lososa se slevou 25 % a na jednom kilogramu kuřecích prsou ušetřit až 64 Kč. Vlna slevových akcí zasáhla i ovoce a zeleninu a slevy se zde pohybují okolo 34 %. Například sleva na cherry rajčata ale dosáhla až 48 %.

Na začátku listopadu jsme všem regionálním vedoucím zasílali informace o charitativní akci Dej smysl své party, jejíž výtěžek putoval pro těžce nemocné a tělesně postižené děti. Spolu s Vámi jsme chtěli pomoci konkrétně malému dvouletému chlapci Samuelovi, který trpí velmi vážnou chorobou nazývající se Neurofibromatóza. Požádali jsme Vás touto cestou, abyste se i Vy podíleli na finanční pomoci.

Díky Vaši pomoci, jmenovitě: Zdeněk Čmelík, Roman Orálek, Radek Jíra, Petr Čechal, Miroslav Jelínek, Pavel Frydrýn, Pavel Sýkora, Michal Galla, Martin Špiroch, Luboš Mrázek, Miroslav Hrabal, Juraj Temer, Václav Šabatka, František Turek, Martin Čuba a Jaroslav Hošek, jsme mohli Samuelovi zakoupit motorické a zvukové pomůcky jako hodiny řízené rádiem s digitálním displejem, hru hmatolam, hra pexeso hmatové, měřič krevního tlaku česky mluvící, elektronický míč, váha osobní s českým hlasovým výstupem, postroj na psa popruhový, novou speciální postel a mnohé další pomůcky, které umožní Samueli lepší orientaci.

S pomocí potřebným dětem nekončíme, a proto jsme se rozhodli podpořit také kojenecké oddělení ve Fakultní nemocnici v Ostravě. Toto oddělení pomůžeme vybavit potřebnými pomůckami. Zakoupili jsme kojenecké polštáře, deky, LCD televizory, vytváříme nový nábytek a dekorace, které dětem a rodičům zpříjemní pobyt v nemocnici.

Na závěr bychom rádi ještě jednou poděkovali uvedeným regionálním vedoucím za to, že dokázali pomoci někomu, kdo si sám pomoci nedokáže.

Karin Bědroňová

To, zda vaši zákazníci bydlí v satelitním domku s bazénem, v bytě s regulovaným nájmem či v činžovním domě v centru velkoměsta, vám řekne Jan Senohrábek, manažer geomarketingu ve společnosti Česká distribuční. Tyto vědomosti si nesype z rukávu, ale díky nástrojům pro geomarketing to umí zjistit a zanalyzovat. Toho využívají firmy, které plánují rozšíření své sítě, zvýšit povědomí o svých produktech v domácnostech či získat nové zákazníky z určité oblasti.

 

Prozraďte nám, kdo má největší zájem o geomarketingovou analýzu svých zákazníků.

Jedná se o různé typy obchodních případů, které jsou určitým způsobem vázány na konkrétní území. Ideální případ je, pokud vstoupí na náš trh nová společnost a potřebuje oslovit cílovou skupinu, ale o daném trhu má málo informací. Nebo jiný příklad: Představte si, že vlastníte obchod, do kterého dojíždějí zákazníci a vy jich potřebujete získat z té dojezdové vzdálenosti co možná nejvíce, ale nevíte, kde se přesně nacházejí a kolik jich je. A zda se vůbec vyplatí je oslovovat pomocí reklamy.

 

Z jakých oblastí mají klienti o nástroje geomarketingu zájem?

Odpověď je jednoduchá. Je to každý, jehož nabídka je zaměřena na specifickou skupinu. Prodejci hraček chtějí oslovit rodiny s dětmi, nebo prodejci sportovních potřeb či potřeb pro adrenalinové sporty se snaží oslovit mladé lidi s vyššími příjmy. Ale nejedná se jen o oblast maloobchodu, jsou to i zásilkové společnosti, bankovní domy a další. Všem těmto klientům geomarketing umožňuje zjistit, v jakých oblastech žijí jejich zákazníci – tedy na jakých adresách a v jakých čtvrtích.