ceska distribucni2

                                                                     zelená linka 800 888 558

Zajímavosti ze světa marketingu

V Ostravě, dne 22. 8. 2018

logo CDNa letákovém trhu není důležité mít jenom silného partnera pro distribuci, ale je potřeba také vědět, co spotřebitelé vyhledávají, jaké jsou trendy, jaký je účinek jednotlivých komunikačních prostředků, a proto jsme pro vás dali dohromady výběr těch nejzajímavějších informací, co se v poslední době objevily v médiích.

Letáky nepřináší jen slevy, ale také inspiraci

Jak Češi vnímají letáky, proč si je prohlížejí a co v nich hledají? Na tyto otázky jsme hledali odpovědi mezi zákazníky obchodních řetězců. Zjistili jsme například, že letáky nejsou jenom nositeli informací o slevách, ale důležitým komunikačním prostředkem, který spotřebitele informuje o novinkách a motivuje je k nákupu. Pro 27 % je největším motivátorem zobrazení produktu, který potřebují nebo ho mají rádi, a 13 % k nákupu nejspíš přiměje, když leták nabízí produkt, který je zajímavý, nový či exkluzivní. Letáky čte 92 % Čechů, 35 % z nich lákají zajímavosti a 23 % v nich hledá inspiraci pro vaření nebo vybavení domácnosti.

Více si přečtěte na: https://www.novinky.cz/finance/479560-devet-z-deseti-cechu-sleduje-letaky-obchodu-i-kdyz-treba-nakup-ani-neplanuji.html

nebo přímo na našem webu: http://www.distribucni.cz/novinky/296-letaky-neprinasi-jen-slevy-ale-take-inspiraci

Prodeji pomáhají papírové letáky i elektronická média

Když se chce český spotřebitel dozvědět o akcích a akčních nabídkách, stále volí navzdory rostoucí digitalizaci jako nejobvyklejší informační médium papírový leták (56 %). Druhým nejčastějším nástrojem je internet (26 %) a dalšími informačními kanály zůstávají newslettery konkrétních obchodníků (6 %) a TV reklamy (6 %). Letáky stále zůstávají první volbou českých spotřebitelů ve chvíli, kdy chtějí vědět, které zboží je právě v akci. Nejvíce to dlouhodobě platí u potravin (86 % spotřebitelů), drogerie (82 %) a DIY (71 %), zjistila agentura Focus.

„Letáky jsou obecně považovány za nástroj k prezentaci akčních nabídek, což je ale jen jedna z jejich funkcí. Pro mnoho lidí jsou letáky také poměrně inspirativním čtením, a pro obchodníky jde tedy o skvělý nástroj pro budování značky a vztahu se zákazníkem,“ konstatuje Petr Sikora, ředitel společnosti Česká distribuční.

Více si přečtěte na: http://retailnews.cz/2018/07/27/prodeji-pomahaji-papirove-letaky-i-elektronicka-media/

Firmy začínají myslet na potřeby seniorů

Počet lidí v seniorském věku roste a v blízké budoucnosti jich bude ještě více. Pokud jsou již nyní v Česku dva miliony seniorů, tedy asi pětina populace, pak do roku 2030 by jich měla být přibližně čtvrtina (2,5 milionu). Vzniká tak nepřehlédnutelná cílová skupina se specifickými potřebami, což přináší zcela nové fenomény také do byznysu.

Řada firem se již dnes snaží přinášet seniorům produkty a služby na míru a zabezpečit tak naplnění jejich potřeb. Patří mezi ně vzdělávací instituce, cestovní kanceláře, výrobci elektroniky či jízdních kol.

„S tím, jak roste zastoupení této skupiny mezi zákazníky, možná se brzy dočkáme i speciálních letáků, které budou distribuovány cíleně na seniory a budou přizpůsobeny jejich potřebám,“ říká Petr Sikora, ředitel společnosti Česká distribuční.

Více si přečtěte na: https://faei.cz/firmy-zacinaji-myslet-na-potreby-senioru/

Promoční letáky tloustnou

Byť se české ekonomice daří a spotřebitelé jsou čím dál optimističtější, podíl promocí na obratu stále roste. Za posledních 15 let se zdvojnásobil. Spolu s rostoucím promočním podílem tloustnou také promoční letáky, zaznělo na konferenci Retail in detail.

Loni měly letáky průměrně 30 stran, zatímco v roce 2012 to bylo jenom 18. Podle nejvýhodnější akce si prodejnu vybere 20 % zákazníků, 38 % zřídka obchod změní, ale když už v něm nakupuje, promoce vyhledává. Deset procent spotřebitelů střídá značky a nakupuje jen ty výrobky, které jsou právě ve slevě.

Nakupující lze segmentovat na tzv. letákové jádro (50,4 %), na ty, co musí být na pravidelné bázi do prodejny přilákáni (22,2 %), a tzv. odmítače letáků (27,4 %), kteří letáky okamžitě vyhazují a ve svých nákupech se chovají spontánněji. Zastoupení „letákových“ a „neletákových“ zákazníků se přitom řetězec od řetězce liší, tvrdí GfK.

Více si přečtěte na: https://www.mediaguru.cz/clanky/2018/06/promoce-nezmizi-mozne-je-ale-s-nimi-pracovat-efektivne/

Česká republika: ochota nakupovat stále stoupá Spotřebitelská nálada Evropanů se ve druhém čtvrtletí roku 2018 po předchozím propadu opět mírně zlepšila. V červnu dosáhly výsledky průzkumu spotřebitelského klimatu GfK pro 28 členských států EU nejvyšších hodnot od listopadu 2007. Spotřebitelé v průměru hodnotili hospodářské vyhlídky v EU méně pozitivně než na začátku roku. Důvěra v hospodářský rozvoj výrazně poklesla v Německu, Francii a Belgii. Naproti tomu spotřebitelé ve Španělsku a Itálii vnímali domácí ekonomický vývoj příznivěji. Čeští spotřebitelé jsou letos optimističtí, a i přes mírný pokles ekonomických očekávání roste jejich ochota nakupovat.

Více si přečtěte na: https://www.gfk.com/de/insights/press-release/ceska-republika-ochota-nakupovat-stale-stoupa/