zelená linka 800 888 558

Vybavení pro prvňáčka téměř za polovinu, díky akcím v letácích

V Praze, dne 25.8.2017

logo CD rgb vysoka kvalitaSpolečnost Česká distribuční, lídr v neadresné distribuci, zpracovala analýzu nabídky školních potřeb, která se pravidelně objevuje v letácích obchodních řetězců ve druhé polovině prázdnin. Průměrná sleva, kterou letos řetězce na tento sortiment v letácích nabízejí, dosahuje stejně jako v loňském roce 31 %. Jak vyplynulo za analýzy, díky výběru zboží z letáků mohou rodiče na základní školní výbavě pro prvňáčka ušetřit 47 % a zaplatit tak jen 1 595 Kč. Cena této modelové výbavy nakoupené podle letáků se oproti loňsku snížila o 280 Kč. Analýza také ukázala, že více než v jiných letech se v nabídce zboží pro nový školní rok objevuje elektronika.

„Prodejci se snaží do svých letáků zařazovat kvalitní zboží s co nejatraktivnější cenovkou a tak je letos modelová výbava prvňáčka nakupovaná podle letáků nejlevnější za celou dobu, co údaje sledujeme,“ řekl Petr Sikora, ředitel společnosti Česká distribuční.

Širší nabídka a důraz na kvalitu a design

Oproti předchozím letům se v letácích s nabídkou školních potřeb objevují častěji produkty z kategorie elektronika. Jde zejména o mobily a tablety nebo různé příslušenství. Množství mimoškolních produktů ale vzrostlo obecně. Mezi sešity, penály a tužkami se tak v letácích objevuje kancelářské vybavení, produkty pro zábavu, dětské oblečení nebo vybavení dětských pokojů.

Nejdražší položku představuje školní aktovka, která se bez slevy může pohybovat i kolem 2 tisíc korun. Zde se ale do kvality rozhodně vyplatí investovat, zejména s ohledem na dobrou ergonomii. Díky výběru z akčních nabídek tak lze značný obnos ušetřit právě už jen volbou vhodné aktovky.

Nejen cena, ale také design produktů často ovlivňuje výběr vybavení. K trendům letošního roku patří licencované motivy z filmů, jako jsou Ledové království, Mimoni, Auta či Spiderman.

„Reálné náklady na školní pomůcky budou pravděpodobně vyšší, než ukazuje modelová výbava. Nároky škol a zejména školáků totiž rok od roku rostou. S širokou nabídkou akčních produktů z letáků, kde se jich objevila během srpna téměř tisícovka, je mnohem snazší udržet náklady na rozumné úrovni,“ řekl Petr Sikora.