zelená linka 800 888 558

Supersportovní rok 2016 přináší do českých domácností nové televize

Praha, 22. června 2016

logo CD rgb vysoka kvalita
OB
CHODNÍCI SE PŘEDHÁNĚJÍ VE SLEVÁCH – TELEVIZE LZE SEHNAT I ZA MÉNĚ NEŽ POLOVINU PŮVODNÍ CENY

Letošní rok je bohatý na velké sportovní události a využít toho chtějí i prodejci televizí. V době konání evropského fotbalového šampionátu nabízejí v akčních letácích slevy až kolem 20 000 Kč. Zakoupit lze i přístroje za méně než polovinu původní ceny. Průměrná sleva přitom dosahuje 28 %, to odpovídá úspoře 5 417 Kč. Vyplývá to z analýzy, kterou připravila společnost Česká distribuční na základě letákových slevových akcí prodejců elektroniky.

„Pro obchodníky je letošní supersportovní rok vítanou příležitostí k navýšení prodejů televizorů. Většina fanoušků totiž touží po co nejdokonalejším zážitku ze sportovních klání a jsou proto ochotnější investovat do nové televize. Tato situace se tak projevuje v nabídce slev v letácích, které pro prodejce představují snadný a atraktivní způsob, jak zákazníky přimět k nákupu. Převážná většina pak nabídku televizorů v letáku nějakou formu propojila přímo s tématem fotbalu,“ popsal vliv fotbalového svátku na akční letáky ředitel České distribuční Petr Sikora.

Zákazníci přitom mohou s vyšší slevou zakoupit tak zvané smart televize. Průměrná sleva na ně dosahuje 6 604 Kč, což je přibližně 29 %. U běžných televizí je to potom 3 865 Kč, respektive 25 %. Průměrná cena smart televizí po slevě v letácích činí 16 117 Kč a u běžných televizí 11 385 Kč. Smart TV mají v analyzovaných letácích 57% zastoupení.

Z 13 různých značek, které se v letácích objevily se slevou, byly nejčastěji promované modely od LG, které tvořily 20 % nabídky, a televize Samsung, u kterých to byla více než čtvrtina (26 %). Nejvyšší průměrnou slevu je možné nalézt rovněž u značky Samsung, konkrétně 6 809 Kč. Přes hranici šesti tisíc se průměrná sleva dostala ještě u značky Panasonic, kde činí 6 079 Kč. Nejvyšší průměrné slevy co do procent pak zákazníci najdou u televizorů Philips (37 %) a televizorů Thomson (37 %).

Co se týče velikosti, nejčastěji jsou v akci nabízené úhlopříčky 40" (20 %), 32" (19 %) a 55" (18 %). Nejvyšší průměrné slevy nabízejí prodejci u přístrojů s úhlopříčkou 50" (33 %) a u oblíbené úhlopříčky 32" (30,1 %).