zelená linka 800 888 558

Tisková zpráva České distribuční s analýzou akčních nabídek vánočních dárků

Praha, 11. prosince 2014

logo CD rgb vysoka kvalita
V prosinci již tradičně vrcholí nákupy vánočních dárků. I letos mohou zákazníci díky akčním cenám ušetřit v průměru čtvrtinu z ceny zboží. Aktuální letákové akce obchodních řetězců výrazně zlevňují jak hračky pro děti, tak i dárky pro dospělé, jako je elektronika, kosmetika, kuchyňské vybavení či oblečení.

Vyplývá to z analýzy, kterou již po čtvrté připravila naše společnost Česká distribuční na základě letákových slevových akcí obchodních řetězců (Datart, Electro World, Euronics, Okay, Tesco, Billa, Penny Market, Lidl, Kaufland, hypermarket Albert, Rossmann, Teta).

 


 

Levnější Vánoce – letáky nabízejí zboží v průměru o čtvrtinu levněji

nejvyšší slevy jsou na televize – dosahují v průměru 3 350 Kč

(Praha 11. prosince 2014) – V prosinci již tradičně vrcholí nákupy vánočních dárků. I letos mohou zákazníci díky akčním cenám ušetřit v průměru čtvrtinu z ceny zboží. Aktuální letákové akce obchodních řetězců výrazně zlevňují jak hračky pro děti, tak i dárky pro dospělé, jako je elektronika, kosmetika, kuchyňské vybavení či oblečení. Vyplývá to z analýzy, kterou již po čtvrté připravila společnost Česká distribuční na základě letákových slevových akcí obchodních řetězců (Datart, Electro World, Euronics, Okay, Tesco, Billa, Penny Market, Lidl, Kaufland, hypermarket Albert, Rossmann, Teta).

„Vánočním hitem je bezpochyby jako každý rok elektronika. Na té mohou letos zákazníci podle naší analýzy ušetřit v průměru 27 %, což činní téměř 900 Kč na průměrný nákup tohoto druhu zboží. Výjimkou nejsou ani slevy dosahující 9 000 Kč např. u 3D LED televizorů. Mezi nejčastěji zlevněné zboží segmentu elektroniky patří zejména televizory (27 %), tablety (19 %) a samozřejmě mobilní telefony (16 %),“ uvádí ředitel České distribuční Petr Sikora.

Vedle elektroniky se nejvyšší slevy objevují také u pánské a dámské kosmetiky a hraček pro děti – u nich nejsou výjimkou ani slevy dosahující poloviny jejich původní ceny. V průměru je možné ušetřit na dámské kosmetice 30 %, na pánské 29 %. U hraček pro své děti ušetří rodiče v průměru 26 %. „Jak ukázal náš poslední průzkum, pouhých 7 procent lidí akční letáky nečte. Ostatní, tj. až 93 % obyvatel ČR se letáky při nakupování alespoň občas řídí. Z našich zkušeností však víme, že právě před Vánoci, kdy jsou výdaje největší, se snaží ušetřit i ti, kteří normálně letákům tolik pozornosti nevěnují. Ukazuje se tak, že dva ze tří Čechů si nejprve projdou nabídky, a až poté se rozhodnou, v jakém obchodě nakoupí,“ popisuje Petr Sikora. „Lidé tak již nemusejí čekat na povánoční výprodeje, prodejci výrazně zlevňují elektroniku a další zboží již nyní, dodal.

Analýzu vánočního zboží provedla společnost Česká distribuční, která je největším distributorem reklamních letáků v Česku. Zdrojem informací byly letáky obchodních řetězců platné v listopadu a prosinci 2014.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Další informace podá Barbora Sedláková, Madison PA, e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., tel.: +420 251 091 282, mobil: +420 775 854 371

 

Průměrná sleva v Kč

Průměrná sleva v %

Televize

3 350,00 Kč

27 %

Mobilní telefony

936,00 Kč

16 %

Tablety

696,00 Kč

19 %

Péče o tělo - elektronika

172,00 Kč

20 %

Hračky

193,00 Kč

26 %

Dámská kosmetika

109,00 Kč

30 %

Pánská kosmetika

101,00 Kč

29 %

 

O společnosti Česká distribuční a.s.

Česká distribuční a.s. je společnost, která poskytuje a nabízí klientům neadresné a adresné doručení zásilek, reklamních tiskovin a drobných reklamních předmětů do poštovních schránek. A to nejen v ČR, ale i v několika dalších evropských zemích.

Česká distribuční:

  • Ročně rozveze a doručí do poštovních schránek okolo 2 mld. letáků, což představuje více než 70 tisíc tun tiskovin.
  • Týdně osloví letáky přibližně 3,7 milionu domácností, a v současnosti až u 40 % z nich tak ovlivní nákupní chování.
  • Ročně provede více než 14 tisíc kontrol kvality distribuce a přes 1,4 milionu fyzických dotazů v domácnostech České republiky.
  • Doručuje prostřednictvím vlastní distribuční sítě v celé České republice do 4,1 milionu poštovních schránek.
  • Je specialistou na geomarketing, který klientům pomáhá určit správné oblasti pro distribuci a oslovit tak vybranou cílovou skupinu.
  • Spustila unikátní webovou aplikaci LETÁKOVÁ SAMOOBSLUHA, kde si klient může naplánovat kampaň snadno a rychle on-line.

Více na www.distribucni.cz a www.letakova-samoobsluha.cz.